Główna nawigacja
Akredytacje międzynarodowe pozwalają zwiększyć widoczność uczelni na arenie międzynarodowej, ale przede wszystkim sprzyjają podnoszeniu kultury jakości kształcenia.
Uzyskanie akredytacji międzynarodowej jest procesem trudnym, czasochłonnym i wymagającym zaangażowania całej społeczności akademickiej. Warto jednak podejmować takie działania. Pozwalają one bowiem znacznie usprawnić proces zarządzania uczelnią, przyczyniając się w ten sposób do jej rozwoju. Istotny jest tutaj sam proces przygotowania do akredytacji, który należy traktować jak proces samodoskonalenia. Jest to bowiem czas rozwijania i usprawniania mechanizmów związanych z monitorowaniem, oceną i doskonaleniem wszystkich aspektów funkcjonowania uczelni. Starania o akredytację wymuszają podjęcie krytycznej refleksji oraz działań doskonalących, co sprawia, że korzyścią płynącą z jej uzyskania jest nie tylko rozpoznawalny znak jakości uzyskany po zakończeniu całego procesu, ale wszystko to, co dzieje się i co zyskuje uczelnia w trakcie przygotowań. Najbardziej istotny w procesie akredytacji nie jest sam moment spełnienia kryteriów, ale proces dochodzenia do tego etapu oraz podtrzymanie uzyskanego rezultatu.
W ramach projektu pozakonkursowego MNiSW „Akredytacje zagraniczne” Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Politechnika Łódzka realizuje 16 procesów akredytacyjnych:
- 11 akredytacji programowych EUR-ACE® Label,
- 2 akredytacje programowe ABET (Accreditation Board for Engineering and Technology),
- akredytacja instytucjonalna HCERES (Haut Conseil de l'évaluation de la recherche et de l'enseignement supérieur),
- reakredytacja EAQUALS (European Association for Quality Language Services) Centrum Językowego PŁ,
- ewaluacja instytucjonalna IEP (Institutional Evaluation Programme, EUA).